Om oss - Splitz : En designbyrå
16352
page-template-default,page,page-id-16352,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Vi är designbyrån som älskar varumärkesresor

Grunden för ett starkt varumärke är en genomtänkt helhet. För att få ut så mycket som möjligt av kommunikationen krävs det att man har en tydlig bild av vart man är på väg och en karta som visar vägen dit.

Ja! eller Va?

Vi bygger en värdegrund med Ja!Va?

Med vår strategiska modell Ja!Va? skapar vi en värdegrund för varumärket som sen används både internt och ut mot marknaden.

Vi börjar från slutet

Är man tydlig med vart varumärket är på väg, så gör det resan lättare. Därför börjar vi alltid i slutet. Vem ska vi tilltala och vilket är det förväntade resultatet?

Ja!Va? står för: Ja! Det här förstår jag. Va? Det där förstår jag inte alls. 

Metoden ger alla inblandade en tydlig bild av varumärkets. När värdegrunden är klar skapar vi en ”moodboard” som symboliserar alla värden som bildar helheten för varumärket.

Vi skapar koncept och design

Nu vet vi vart vi ska! När målet är satt börjar vår kreativa process för att skapa en design som speglar varumärkes värdegrund. Vi gör en helhetsskissning som visar alla delar som behövs för att lyckas genomsyra hela varumärket, det kan vara allt från logotyp, bildmanér och mailsignatur till förpackningar, bärkassar och bildesign. Alla delar ska vara genomtänkta från början – då har vi skapat förutsättningarna för en spännande resa.