Input Consulting

It-konsultbolaget Input kom till oss för att göra om sin logotyp och grafiska profil. Som vanligt så startade vi arbetet med en Ja!Va? men det som var speciellt denna gång var att Input valde att involvera hela företaget i processen. Metoden utfördes som ett grupparbete på en konsultresa och alla fick vara med och tycka och tänka. Ett väldigt lyckat sätt att få hela företaget i förändringsarbetet.

 

Efter det att Input genomfört Ja!Va?-processen framgick det tydligt att företaget ville bli mer lekfulla och färgstarka. Utefter de slutsatserna startade designarbetet där bland annat den nya logotypen togs fram. För att balansera upp den kantiga och ganska hårda typografin i logotypen togs en färgskala fram som går mer åt det mjuka hållet. Kontrasten mellan det kantiga och det mjuka skapade den lekfullhet vi var ute efter.

 

När den grafiska profilen var klar presenterades resultatet internt för alla medarbetare som varit med i processen från start. Därefter har profilen implementerats i hela företagets kommunikation – även dörren till kontoret fick ny profil.

Det här gjorde vi:

Strategi
Logodesign
Grafisk profil
Webbdesign
Sociala media
Profilprodukter
Företagspresentation

Logotyp / före
Logotyp / efter
Platsannonser
Skiss till webbsida
Flödesskiss till Instagram

Hur kan vi hjälpa er?